واما زنان و سلامتی...


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



سلام.خوشحالم که به وبلاگ من سرزدید..

آمار مطالب

:: کل مطالب : 103
:: کل نظرات : 114

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 360
:: بازدید سال : 944
:: بازدید کلی : 46866

RSS

Powered By
loxblog.Com

درباره سلامتی جسمی روانی و اجتماعی زنان

واما زنان و سلامتی...
دو شنبه 4 مهر 1390 ساعت 20:5 | بازدید : 307 | نوشته ‌شده به دست زویا | ( نظرات )

سلام دوستان

بالاخره بعد از چندماه از افتتاح وبلاگ سلامتی و زنان،نوشتن و نوشتن راجع به سلامتی روان،راجع به درددلهای یک زن وعشق،میرسیم به خودمان....چقدر این راهکارها و کلیدهای سلامت روان،اصل 90/10،کلیدهای مدیریت استرس ووو برای من و تو بعنوان یک زن در این مملکت کارساز است؟به واقع 90/10 است یا 10/90؟

این روزا که میرم ماموریت روستاهای مختلف،خانه های بهداشت و مراکز ،حقیقتا روزی نیست که حداقل یک مورد از بیماران و مراجعین به خانه بهداشت نیست که ذهن مرا به خود مشغول نکند،و مرا وادار به اظهار نظر نکند دیروز خانه بهداشت روستای خ  آباد (حوالی مشهد ) بودم دانشجوی مشغول تحصیل آنجا پسر بود.آخر وقت خانمی حدودا47 ساله به خانه بهداشت مراجعه کرد و میخواست با عجله هم برود ،بیمار فشارخونی بود از او خواستیم چنددقیقه ای بنشیند سپس فشارش را بگیریم. میگفت زود باید برم شوهرم مرا کتک می زند...امروز خانه است و میخواهد که من به او رسیدگی کنم و... حالش خوب به نظر نمیرسید،آقای ش فشارش را گرفت: استاد فشارش 10/17 است ،خوب باید طبق دستورالعمل ارجاع فوری به پزشک بدهم. بیمار سرگیجه و درد قفسه سینه هم داشت(علایم خطر) ...گفتم خوب ارجاع بده برود مرکز. گفت: نمیتونم برم...تعجب کردم :یعنی چه خانم فشارت بالاست هر اتفاقی ممکن است برایت بیفتد..گفت شوهرم مرا نمی برد.....خدای من، چرا؟...اون میگه تو چیزیت نیست همیشه مریضی..میگم چند تا بچه داری؟ میگه 8 تا!بچه هات چی مادر جان؟..هیچی...پسرم که رفته با نامزدش...اون یکی هم سربازیه و ...بقیه هم که هیچ...هر گوشه دلم یک غمه خانم...آخرش هم نفهمیدم که رفت مرکز پیش پزشک یا نه؟




|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
Hamid در تاریخ : 1390/11/13/4 - - گفته است :
همونطور که خودتون اشاره کردید عدم اعتماد بنفس و فرهنگ مرد سالاری در جامعه ما خیلی قوی و زیاده و البته کمتر مردی مخالف این شرایط در جامعه حاضر هستش چون بردگی زنها برای اونها یه نعمت خوبه بر خلاف تبلیغت حاضر فرهنگ جامعه در بین ایرانیها خیلی ضعیفه و توجه به حقوق فردی و اجتماعی ضعیفتر حمایت قانون و ساختار ضعیف هم که متوجه مردای عزیز جامعه هستش و....

/weblog/file/img/m.jpg
mohammad در تاریخ : 1390/10/7/3 - - گفته است :
سلام خانم دکتر مهربان,خاطره ای که بیان فرمودین دل هر انسانی را بدرد میاورد لیکن این احساس به خواننده ممکن است دست دهد که شوهر این خانم زورگو و دیکتاتور است (که در ظاهر همین هم هست)ولی بهتر است کمی زندگی این شوهر دیکتاتور و بیسواد را نیز مورد کنکاش قرار دهیم آیا بیسوادی او اختیاری است؟ آیا فرهنگ 8فرزند خواهی او ساخته تفکرات مبتنی برآگاهی اجتمایی اوست؟آیا شرایط سخت کاری او و وضع اقتصادی ومعیشتی و تغذیه خانواده نباید بررسی گردد آیا با وجود 8 فرزند در خانه میتوان غیبت طولانی مادر را در خانه پذیرفت؟

خانم دکتر لطفا تمامی این موارد را مد نظر قرار دهیم و برای تمامی این طیف انسانها در جامعه (که تعدادشان بسیار زیاد است)

راهکاری بیاندیشیم

مرا میبخشید چون در پایان داستان شما این مرد بدبخت متهم بود نه من و شما و جامعه و مسولین.

امید دارم در کاری که آغاز نموده اید همواره موفق باشید.
پاسخ:سلام. سپاسگزارم از کامنت تون و توجه به این مورد..بله تفکر مردهایی از قبیل شوهر این خانم برای من و امثال من خیلی آشناست..چیزی که زیاده زنه،مرد؟ یکی دیگه. میدونی این نگرش رو از کجا آورده؟ ازمادرش که خودشم یک زنه..از زنی که خیلی راحت خواسته یا ناخواسته روی یک زندگی دیگه خراب میشه،خیلی ارزون(گاهی وقتا)،فقظ شکل شهری و روستاییش فرق میکنه اصلش یکیست و این درد جامعه زنان ایرانیه ...از ماست که برماست .این خودکم بینی و عدم اعتمادبنفس به ما ارث رسیده و خودمون راه رو برای ظلم به خودمون بازمیکنیم .ناگفته نماند ..هنوز زنشون زنده و سرحاله میرن دنبال یکی دیگه.مسوولین هم مثل ما، از همین تفکر بیرون اومدن و توی همین جامعه زندگی میکنند...


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: